Wdrożenie, stosowanie i utrzymanie standardu Dostępności POZ
1. Akty prawne dotyczące dostępności dla podmiotów publicznych w tym POZ.
2. Dostępność architektoniczna, cyfrową oraz informacyjno-komunikacyjna. Wymagania minimalne do wdrożenia przez podmioty publiczne w obszarze dostępności.
3. Bariery architektoniczne, komunikacyjne i cyfrowe do pokonania przez osoby ze szczególnymi potrzebami w POZ.
4. Standardy dostępności dedykowane POZ.
5. Dobre praktyki dotyczące wdrażania dostępności w ochronie zdrowia:
· projektowanie uniwersalne, racjonalne usprawnienia i dostęp alternatywny w ochronie zdrowia,
· analiza dostępności kluczowych dla pacjentów miejsc w POZ w zakresie komunikacji przestrzennej,
· dostępne miejsca pracy, pod kątem ich dostosowania w zakresie komunikacji przestrzennej,
· narzędzia wspomagające komunikację z pacjentami i personelem ze szczególnymi potrzebami,
· opracowanie procedur dotyczących obsługi pacjentów ze szczególnymi potrzebami,
· nowości dotyczące dostępności cyfrowej wspierające proces obsługi pacjentów.
6. Narzędzia usprawniające stosowanie i utrzymanie Standardów Dostępności w POZ – w tym narzędzia do monitorowania dostępności.
7. Podsumowanie szkolenia.