Warsztaty z zakresu kompetencji społecznych właściwych dla komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami

 

 

 

     1.     Integracja - znaczenie początkowej fazy kontaktu w budowaniu relacji.

     2.     Komunikacja w procesie pomagania:

             ·      specyfika komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami;

             ·      budowanie motywacji personelu do przestrzegania zasad komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami;

             ·      techniki wzmacniające kontakt z pacjentem z rożnych grup szczególnych potrzeb;

             ·      poziomy słuchania, słuchanie aktywne.

     3.     Autoprezentacja i zaufanie.

     4.     Motywowanie do współdziałania - narzędzia zbierania i przyjmowania informacji.

     5.     Asertywność i granice w pomaganiu:

             ·      podstawowe komunikaty sprzyjające postawie asertywnej: komunikat ja, parafraza, zdarta płyta oraz zachowanie spójności między komunikatem werbalnym i pozawerbalnym;

             ·      informacja zwrotna;

             ·      standard stawiania granic;

             ·      algorytm odmawiania - czego boimy się odmawiając, zwroty ułatwiające i utrudniające przyjęcie odmowy, warunkowa zgoda jako alternatywa w sytuacjach, gdy trudno odmówić;

             ·      asertywne wyrażanie i przyjmowanie krytyki, demaskowanie aluzji;

             ·      przyjmowanie i wyrażanie pochwały.

     6.     Trening modelujący zachowania w granicach akceptowalnych społecznie oraz eliminujący m.in. zachowania agresywne i przemocowe. 

     7.     Typologia komunikacyjna:

             ·      testy osobowościowe;

             ·      omówienie charakterystycznych zachowań poszczególnych typów osobowości;

             ·      wypracowanie wzorców z poszczególnymi typami osobowości.

     8.     Empatia jako podstawowy element skutecznej komunikacji pacjentami ze szczególnymi potrzebami.

     9.     Warsztat zwiększający umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej. 

     10.  Trudne sytuacje - sposoby i możliwości radzenia sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych i społecznych:

            ·      co nas stresuje;

            ·      walka, poddanie się, radzenie sobie, zarządzanie stresem;

            ·      bilans zysków i strat w stresie;

            ·      sposoby radzenia sobie ze stresem;

            ·      praca z ciałem – masaż, relaksacja

            ·      praca z umysłem – wizualizacja, medytacja, trening autogenny, body-scan;

            ·      radzenie sobie w sytuacji stresowej.

     11.  Warsztat podstawowych umiejętności i kompetencji z zakresu rozwoju emocjonalnego i społecznego. 




Jeżeli jesteś zainteresowany/na i chcesz dowiedzieć się więcej lub chcesz omówić indywidualny program szkolenia - skontaktuj się z nami
1200

GODZIN KURSÓW
I SZKOLEŃ

300

UKOŃCZONYCH
SZKOLEŃ

206

ZADOWOLONYCH
KLIENTÓW

USTAWIENIA WIDOKU

Rozmiar tekstu:

Dla słabowidzących:

Mapa serwisu

Wersja tekstowa

Słownik skrótów

Używamy plików cookies, aby zapewnić najlepszą jakość. Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się z naszą polityką dotyczącą plików typu cookies.